1 week voor vertrek - one week before departure - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Marieke Scheerooren - WaarBenJij.nu 1 week voor vertrek - one week before departure - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Marieke Scheerooren - WaarBenJij.nu

1 week voor vertrek - one week before departure

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Juli 2015 | Nederland, Beilen

Na een jaar wachten is het bijna zover, ik ga naar Amerika voor 11 maanden!
na veel papierwerk, workshops en bijeenkomsten en natuurlijk dat ik geslaagd ben. ben ik klaar voor mijn avontuur

even een korte uitleg

in de zomer van 2014 ben ik samen met mama naar het hoofdkantoor van EF geweest voor een interview, hier krijg je uitleg, moet je een klein engels gesprekje voeren en een brief schrijven voor je gastgezin.
ik was geaccepteerd en zou nog even nadenken of ik dit wel echt wou. maar dat duurde niet lang, want dit wou ik heeeeeeeel graag.
dan moet je heel veel papierwerk invullen. dokterverklaring. allerlei vragen over jezelf, je rapport en ga zo nog maar even door. als je dit af hebt word je dossier naar EF in Boston gestuurd en word er gezocht naar een gezin. het gezin kiest jou uit en doet dit geheel gratis. het kan heel lang duren totdat je iets hoort. maar gelukkig heb ik niet zolang gewacht.

In februari heb ik te horen gekregen dat ik geplaatst ben in Indiana, Rockville. sindsdien heb ik ookal contact met mijn gastmoeder!
en heb ik een tijdje geleden te horen gekregen dat ik een Zweeds gastzusje heb, waar ik zo nu en dan mee skype. erg leuk!!
29 juli ga ik vertrekken naar New York, hier heb ik dan de welcome's days. je verblijft dan 3 dagen op een campus met meerde exchange students en je gaat New York bekijken. daarna vlieg je over na je gezin, en zul je met school starten. ik begin de 2de week van augustus. dat is al best snel!
ik hoop zo nu en dan ook om deze blog bij te houden.

als je vragen hebt, stel ze mij gerust!





liefs,
Marieke


After waiting for a year it is almost time, i'm going to America for 11 months.
after alot of paperwork, workshops, meetings and ofcourse finishing the 11th grade. I am finally ready for my adventure!

a little explenation

in the summer of 2014 i went with my mom to EF in amsterdam. i had an interview, that means you get information and you have a little chat in english. You also have to write a letter for you hostfamily. After that i heard that i was accepted to join the EF highschool exchange year program! But first i wanted to think about it. that didn't take to long because i really want to do this!! after that you have to do alot of paperwork. like answer questions about yourself, your grades and explane to your hostfamily why you would be a great student to have for an exchange year! After you finished this all the information get's send to the EF office in Boston. They will look for a hostfamily. This can take very long but gladly this wasn't the case with me. The family will choose you and they also do this exchange year for free.

In february i got the call that i'm placed in Indiana, Rockville. since then i have contact with my hostmom!! a while ago i heard that i also have a hostsister from Sweden, so now and then i skype with her. pretty cool!
at the 29th of july i will leave to New York for the welcome days. you will stay three days at a campus with more exchange students from all over the world. after that you will leave to your hostfamily and go to school! my school will start the second week of august. that is pretty soon!
i hope to write now and then.

if you got any questions you can ask me any time!

loves,
Marieke

  • 28 Juli 2015 - 21:11

    Maria:

    Bedankt Marieke voor dit mooie begin van een groot avontuur. Ik wens je een goede reis, fijne dagen in New York en een warm welkom bij je hostmoeder.
    X Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beilen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

The end

30 December 2015

Thanksgiving & Christmas

08 November 2015

100 days in the USA!

06 Oktober 2015

Day 69

07 September 2015

One month in America
Marieke

Exchange student in America

Actief sinds 21 Juli 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 3179

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: